logo
  • Birou de Informatii
    022-43-85-15
  • Informații
    060740791
  • Al șaselea an consecutiv, la 17 septembrie este marcată Ziua Mondială a siguranței pacienților,  eveniment instituit la cea de-a 72-a Adunare Mondială a Sănătății în scopul de a crește gradului de conștientizare și implicare pentru a spori siguranța pacienților.

    Tema evenimentului din anul curent este: „Angajarea pacienților pentru siguranța pacienților”, ca o recunoaștere a rolului crucial pe care îl joacă pacienții, familiile și îngrijitorii acestora pentru siguranța serviciilor de sănătate prestate de instituțiile medicale, prin sloganul „Amplifică vocea pacienților!”

    Siguranța pacientului este o componentă fundamentală pentru acoperirea universală cu servicii de sănătate în conformitate cu Obiectivul de Dezvoltare Durabilă 3 (Asigurarea unei vieți sănătoase și promovarea sănătății și a bunăstării pentru toți la toate vârstele).

    Sfaturi practice pentru pacienți:

    • Cunoaște-ți drepturile și responsabilitățile în ceea ce privește îngrijirea în siguranță;
    • Puneți întrebări pentru a înțelege starea dumneavoastră de sănătate și pentru a putea lua decizii informate;
    • Păstrați o evidență a istoricului dvs medical și a medicamentelor pe care le administrați;
    • Informați-vă de la medicul dumneavoastră despre cele 5 momente pentru siguranța medicamentelor și urmați planul de tratament;
    • Luați medicamentele așa cum este recomandat de medic și raportați orice reacție adversă;
    • Oferiți feedback cu privire la experiența dumneavoastră și oferiți sugestii pentru a face asistența medicală mai sigură, raportând orice eveniment advers;
    • Consultați medicul dumeavoastră despre informațiile găsite pe internet, rețele de socializare sau influenceri.

    Sfaturi practice pentru familii și îngrijitori:

    • Fiți la curent cu starea de sănătate, recomandările mediculuio, tratamentul prescris a persoanelor aflate la îngrijire;
    • Fiți vigilenți și acționați pentru a identifica problemele de siguranță, atunci când starea se înrăutățește;
    • Participați la consimțământul informat și asigurați-vă că înțelegeți riscurile și beneficiile oricărui tratament sau procedură;
    • Utilizați toate canalele de comunicare cu lucrătorii medicali pentru a clarifica orice confuzie;
    • Împărtășiți experiențele, preocupările și orice sugestii pentru a îmbunătăți siguranței asistenței medicale.

Dezvoltat WEB-SOLUTION GROUP